Журнал «Управління якістю» № 4, 2020

Придбайте цей номер журналу одним кліком:
З додаткових питань телефонуйте за номером:
0-800-215-522 (безкоштовно в межах України)
(063) 787-2756
(098) 898-1291

У НОРМАТИВНО-ПРАВОВОМУ ПОЛІ

Алла Мельніченко
Карантин для перевірок: та чи для всіх?

Об’єктом перевірки у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення може бути будь-яке промислове підприємство

ЗАХОДИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ КОРОНАВІРУСУ

НОВИНИ

Нове у законодавстві та техрегулюванні
Посилиться контроль за перевантаженими фурами. Мінекономіки підтримує зміни, що спростять реєстрацію та демонополізують процедури визначення сортових якостей насіння. Запрацюють нові вимоги до нехарчової продукції

ТЕХНІЧНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

Ольга Малецька
Оцінювання відповідності: чим різняться декларування, випробування, інспекція та сертифікація продукції
Чи є відмінності у маркуванні (знаками) і документуванні після таких процедур? За яких випадків і що саме доцільно застосовувати, адже обов’язкову сертифікацію давно скасовано?

ТЕХНІЧНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

Владислав Веремеєнко
Технічні умови: нормативна база, особливості написання, скасування обов’язкового погодження та держреєстрації
ТУ містять максимальну кількість інформації про те, що відрізняє продукт від подібних. Посилаючись на ТУ в договорі поставки, можна деталізувати якість продукту, його упаковку, спосіб транспортування

СИСТЕМА МЕНЕДЖМЕНТУ ЯКОСТІ

Галина Роголь
Конкурентоспроможність і стабільність за ISO 9001: путівник із впровадження. Частина 4
Аудит варто розглядати як спосіб зупинитися і подивитися об’єктивно на свою організацію задля підтвердження того, що система менеджменту якості допомагає вам робити і те, що ви бажаєте, і те, що необхідно

ДАЙДЖЕСТ

Міжнародні стандарти: аналізуємо та враховуємо актуальні новації
Оновлено міжнародний стандарт на упаковку для небезпечних вантажів. Оновлено стандарт, що класифікує вантажні контейнери. Стандарт ISO сприяє підвищенню ефективності роботи персоналу

ПІДТВЕРДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Сергій Маркін
Створюємо та акредитовуємо орган з оцінки відповідності за ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2014. Частина 1
У Законах України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» та «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» відсутні прямі вказівки, яку організаційну форми повинні мати юридичні особи. Отже, теоретично і фізична особа-підприємець може стати органом з оцінки відповідності. Але НААУ не акредитує (можливо, навіть не прийме заявку на акредитацію) таких осіб через формальні причини – наприклад, відсутність статуту у фізичної особи-підприємця

ТЕХНІЧНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

Анастасія Лискова
Гума і гумові суміші: склад, процес виготовлення, стандарти та контроль якості
У ТУ «Суміші гумові невулканізовані товарні для виготовлення виробів, що контактують із харчовими продуктами» надважливим показником є міграція компонентів гумової суміші через контакт із харчовими продуктами, вимивання з гуми. Тому в ТУ зазначається, що каучук та інгредієнти, які використовують для виготовлення гумових сумішей, повинні відповідати вимогам нормативної документації на них і піддаватися вхідному контролю

ЕКСПОРТ

Євгенія Литвинова
Фармацевтичні товари на експорт: законодавчі вимоги Молдови, Білорусі та Грузії
Білорусь вирізняють високі стандарти галузі імпортованої фармацевтики, тому будь-яка невідповідність може стати причиною заборони реалізації

НАССР СВОЇМИ РУКАМИ

Тетяна Литвиненко
Контролюємо температурний режим холодильного обладнання та температурно-вологісний режим виробничих і складських приміщень
Якщо на вашому підприємстві можливе застосування спрощеного підходу, тоді згідно із Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» процедуру моніторингу можна проводити візуально, а записи вести, тільки коли виявлена невідповідність до встановлених вимог

ЕКСПЕРТНИЙ КОМЕНТАР

Запитували – відповідаємо

Розгорнутий аналіз постанови № 2646 «Про затвердження Показників безпечності харчових продуктів ″Максимальні межі (рівні) залишків діючих речовин ветеринарних препаратів у харчових продуктах  тваринного походження″» та тих змін, які вона несе для виробників, набуваючи чинності з 28.04.2020

На сайтах компаній (наприклад, сайт ДП НАЕК «Енергоатом») наявний вислів: «комплаенс-політики компаній і підприємств». У ДСТУ відсутня вимога щодо розробки такої політики. Чи міститься така вимога в антикорупційному законодавстві або в інших законодавчих актах чи це виключно бажання підприємства?

Чи повинні перевізники зернових культур проходити медогляд та який нормативний документ цього вимагає?